Tot ce îmi doresc eu, este să scriu

Am fost întrebată de zeci de ori… de ce am nevoie să scriu? Când mă simt inspirată? De unde îmi vine inspirația? Și de fiecare dată am dat răspunsuri vagi, care, eventual au dat bine la public. Adevărul este că eu chiar nu știu ce declanșează nevoia de a scrie. Nu știu dacă sunt fericită sau tristă, nu știu dacă explodez de sentimente sau sunt goală pe dinăuntru.

writing

Stăteam în dimineața aceasta și mă gândeam că în ultimul timp am scris chiar mult. Pe blog, în caietul de notițe, la roman… și simt că aș vrea mai mult și nu-mi ajunge timpul să scriu pe cât aș vrea. Și mă gândeam acum… ce simt? Și, în afară de puțină furie și puțin egoism, nu simt nimic. Dar nu asta mă face să scriu. Am observat că scriu mai mult când reușesc să citesc mai mult. Fiindcă văd capodoperele pe care au reușit alții să le aștearnă pe hârtie și atunci mă ambiționez, atunci mă gândesc că pot și eu să scriu atât de bine, dacă muncesc, dacă exersez, dacă întorc cuvintele, le răsucesc, le modelez până capătă forma dorită.

Nu mai întrebați scriitorii despre muze, inspirație sau mai știu eu ce. Cred că toți vă vor da răspunsuri vagi sau fictive. Există doar nevoia de a scrie, care uneori este puternică, alteori mai puțin.

Până acum câțiva ani, îmi doream să am mulți bani în viața aceasta, să pot să fac orice îmi doresc, oricând îmi doresc. Apoi am realizat că de fapt vreau să fiu fericită, să fac ceea ce îmi place și să iubesc, fiind iubită la rându-mi. Voiam un job la care să merg cu entuziasm și să-l practic din plăcere, pentru ca apoi să mă întorc acasă la dragostea vieții mele. Dar acum, și dorința aceasta începe să pălească, iar în locul ei, apare, ca și un pârâiaș ce va vrea să devină un fluviu, dorința de a scrie. În final, cred că asta-mi doresc. Să scriu. Să mă hrănesc cu imagini, cu sunete, cu vise, cu povești și suflete, pe care apoi, undeva într-o căsuță la munte, să le aștern pe foaie. De-aș avea doar forța necesară să pot bate cuvintele acelea la o mașină de scris. Dar până atunci, mă voi mulțumi cu un laptop.

Leave a Reply

