Tangențele mele cu comuna Florești au fost destul de mici de când locuiesc în Cluj-Napoca. Desigur, trec prin Florești ori de câte ori merg acasă sau mă întorc la marele oraș și în afară că e aglomerat și ceva povești haioase despre cai care intră în casă și o stradă întreagă care miroase a găini, nu auzisem.

Ei bine, ieri m-am mutat în Florești și nu pot să explic cât de savuros este totul printre aceste blocuri.

La magazinul non-stop din colț țiganii (le spun țigani fiindcă, dintre toți pe care i-am cunoscut de-a lungul timpului, toți s-au simțit jigniți dacă le-am spus romi) așteptau cu nerăbdare să își cumpere țigări, semințe și napolitane vărsate. „Așa, de vro 2 lei”. Printre ei, o blondă masivă cu fundul suficient de mare încât să stea comod pe două scaune și cu burta-i atârnând suav peste colanții cu animal print s-a uitat îndelung la mine.

„Te-ai mutat amu, tu? Vezi să nu te bagi în față la coadă”.

Am ascultat, nu m-am băgat în față.

Două sute de metri mai încolo, un vecin mi-a tăiat calea cu căruța trasă de un cal alb, superb. I-am dat prioritate, doar nu era să îl încurc din drumul lui. În fața blocului, alți vecini puseseră de-un chef și ascultau manele la maxim. În timp ce grătarul sfârâia și mirosea de ți se făcea gura apă, cei prezenți luau pe rând microfonul și făceau câte o dedicație ”Pentru veața mea, comoara mea!”.

Un puști care nu avea mai mult de zece ani se plimba cu bicicleta pe lângă bloc. M-a strigat.

„Domnișoara, domnișoara, vii să te tai puțin cu drujba”?

Vin, cum să nu vin, băiatu’?! De când îmi doresc asta și nu am găsit bărbatul potrivit pentru asta.

Îmi plac oamenii aceștia savuroși, cu personalități colorate. Nu pot să nu mă înveselesc când îi observ.

sursă poză

Leave a Reply

